Wyjazd Studyjny w Dolinie Baryczy – Budowanie Marki Lokalnej Komturia Natury
24-27 czerwca 2024 r. Z przyjemnością informujemy, że w dniach 24-27 czerwca 2024 roku odbył się wyjazd studyjny do Doliny Baryczy, zorganizowany w celu budowania
24-27 czerwca 2024 r. Z przyjemnością informujemy, że w dniach 24-27 czerwca 2024 roku odbył się wyjazd studyjny do Doliny Baryczy, zorganizowany w celu budowania
24.04.2024 r. odbyła się oficjalna gala Marki Lokalnej Komturii Natury, gdzie uhonorowano wyjątkowe podmioty, które otrzymały zaszczytny Znak Promocyjny Marki Lokalnej Komturii Natury! 🏆 👏
04.04.24 r. mieliśmy przyjemność uczestniczyć w obradach Kapituły Konkursowej Marki Lokalnej w Hotel Aubrecht Country Spa Resort, gdzie dyskutowano i omawiano złożone wnioski do Konkursu
🌿🏆 Konkurs na uzyskanie Znaku Promocyjnego Marki Lokalnej Komturia Natury zakończył się 12.03. Wpłynęły aż 23 wnioski na produkty/usługi/inicjatywy. Po przeprowadzeniu oceny formalnej, do oceny
KOMTURIA NATURY to kraina wędrowców pośród jezior i rzek otulonych lasem. Obdarza spokojem, czyni aktywnym i twórczym każdego, kto dozna zjawiskowej natury. Zamkowe komnaty pełne są wspomnień Człuchowskiej Komturii. Krajobrazy malowane soczystą zielenią, brzęczące łąki i pola spokojne o plon. Lokalne produkty tłoczące się na targu w oczekiwaniu na gościnny stół. Skrzypiące wrota do historii rycerskich podbojów i jęk wyrzucanej za granicę Polski. Ruda, Biała, Modra i Czernica gotowe zimą i latem na wspólny spływ. Głos mocy jasnowidza z Człuchowa i chichot wiedźmy z Debrzna obijający się o stare mury.
Zatrzymaj się i posmakuj dóbr jej natury. Tańcz w rytm boogie lub gotuj się do Jakubowej Drogi. Wczasuj się w kajaku, na tratwie, wozie lub na rowerze. Śpij dobrze ukołysany echem lasu, ciszą wody lub szeptem historii.
Tym oczaruje Cię KOMTURIA NATURY!
W sposób naturalny w partnerstwie trójsektorowym bardzo bliska jest współpraca podmiotu ekonomii społecznej (lokalnej organizacja pozarządowej) zarządzającej marką lokalną z samorządem. Funkcje marki lokalnej są bardzo podobne do tych, które przypisuje się ekonomii społecznej i bardzo ściśle wiążą się z zadaniami samorządu lokalnego. Na bazie doświadczeń polskich i zagranicznych związanych z budowaniem marek lokalnych, można wyznaczyć kilka zasadniczych funkcji marki lokalnej:
funkcja identyfikacji wartości miejsca [dziedzictwo, wyróżniki] – odnajdując tożsamość miejsca i ludzi, którzy w nich żyją, pozwala odnaleźć powody do dumy dla lokalnej społeczności, obdarowując lokalne produkty identyfikatorem lokalności, którego poszukuje konkretny klient;
funkcja integrująca społeczność lokalną [siła grupy, gwarancja, rekomendacja] – dając poczucie wspólnoty, buduje aktywną społeczność, odpowiedzialną za przyszłość własną oraz miejsca, w którym żyją;
funkcja aktywizująca do przedsiębiorczości [przedsiębiorcza postawa, lokalne miejsca pracy] – energia przedsiębiorczych ludzi, promocja przykładów sukcesów lokalnych produktów skłania większą grupę osób do podjęcia aktywności na rynku;
funkcja promocyjna – magnetyzm, klimat miejsca, produktów pod nią sprzedawanych, co sprawia że są powody do skorzystania z oferty pod marką lokalną [spotkanie klienta z produktem, miejscem].”